Post TERKINI

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Thursday 16 August 2018

KENANGAN MENGUSIK JIWA

Assalamualaikum...

Diam tak diam dah 3 tahun aku tak menulis. Dalam 3 tahun tu jugaklah macam2 perkara berlaku dan perkara yang paling menyedihkan dalam hidup aku bile aku kehilangan ayah tersayang tanggal 11 Mei 2017. Ayah sakit tak lame dan yang buat aku rase senang perginye ayah aku pada malam israk mikraj. Sampai rumah dari hospital lepas jaga ayah malam tu, dapat tahu ayah dah tak ade..patutlah mase aku nak balik malam tu lepas jaga ayah, aku rase berat hati sangat nak tinggalkan mak jaga ayah pulak malam tu. Dan kaki aku pulak bermalasan je melangkah ke parking kereta. Masa tu jugak pikiran aku melayang2. OTW balik dari hospital ke Rembau aku menangis sekuat hati..macam2 aku fikir. Itu rupanya petanda ayah akan meninggalkan kami sekeluarga.( aduh, menaip ni pon aku dh nangis wei... ) Al- fatihan ayah...damailah kau di sana..



                                  Haji Sulaiman Bin Haji Kasim ( 1/4/1951-11/5/2017 )

** Ayah,tegasmu kerana menyayangi,
     Nasihatmu untuk membimbingi,
     Kasihmu...ya kasihmu kerana kau seorang ayah...
    Pergimu tiada pengganti, ayah...
    Damailah kau di sana ...Dekla akan jumpa ayah di akhirat kelak..... :( 

Al-Fatihah..........

   



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...